Moksleivių sukurtas virtualus turas kviečia iš naujo atrasti pažįstamas miesto gatves

Moksleivių sukurtas virtualus turas kviečia iš naujo atrasti pažįstamas miesto gatves

Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešoji biblioteka sėkmingai įgyvendino projektą „Mano gatvė 360 laipsnių kampu“, skirtą vaikų ir jaunimo informacinių technologijų, meniniams ir kitiems bendriesiems gebėjimams ugdyti bei skatinti domėtis savo gyvenamąja aplinka ir jos istorija.
Trys moksleivių grupės, vadovaujamos patyrusių gidų, Rolandos Girskienės ir Ovidijaus Jurkšos, vaikščiojo po savo gyvenamas apylinkes, bendravo su vietiniais gyventojais, domėjosi išlikusiais istoriniais pastatais ir rinko medžiagą apie išskirtinius įvykius. Į ekskursijų maršrutą buvo įtrauktos įdomiausios Šančių bei Kauno rajono vietos, pradedant ąžuolyne slypinčiu piliakalniu, daug dėmesio skiriant carinio laikotarpio Kauno tvirtovės statiniams bei baigiant Garliavos miestelio bendruomenės pastatais.
Atrastas vietas projekto dalyviai įamžino 360 laipsnių fotokamera, kuria darytos nuotraukos suteikia realų erdvės bei buvimo toje vietoje pojūtį. Vėliau moksleiviai kartu su KTU Informatikos fakulteto studentais Andriumi Paulausku ir Tomu Valatkevičiumi tyrinėjo virtualios realybės žaidimų kūrimo galimybes, mokėsi paruošti surinktą medžiagą ir panaudoti ją virtualiai ekskursijai po nufotografuotus objektus sukurti.
Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos direktorė Nomeda Domeikienė džiaugėsi, kad tokia veikla suteikia moksleiviams galimybę arčiausiai jų namų esančioje bibliotekoje susipažinti su naujausiomis pasaulinėmis tendencijomis bei išbandyti save iškart keliose srityse – tiek kraštotyros ir fotografijos, tiek virtualių turų ir žaidimų kūrime. Gali būti, kad šis projektas ne vienam dalyviui bus postūmis toliau domėtis naujosiomis technologijomis, o gal net pasirinkti informatikos studijas universitete.
Kaip pastebėjo projekto konsultantas, KTU Informatikos fakulteto docentas Tomas Blažauskas, projekto metu sukurtą virtualų turą, kuriame panaudota beveik 100 panoraminių nuotraukų bei pagal jį sukurtą žaidimą galima laikyti vienu pirmųjų virtualiai realybei pritaikytų edukacinių žaidimų Lietuvoje. „Virtuali realybė, leidžianti vartotojui pasijusti taip, lyg jis pats būtų tam tikroje vietoje, turi didžiulį potencialą ir teikia daug galimybių organizuojant patį mokymosi procesą. Didelė tikimybė, jog artimoje ateityje kiekvienam mūsų ji taps neatsiejama gyvenimo dalimi,“ – prognozavo specialistas.
Projekto metu sukurtą virtualų turą ir žaidimą personaliniam kompiuteriui visi besidomintys gali rasti bibliotekos tinklalapyje www.kaunas.mvb.lt/360, o virtualiai realybei pritaikytą jų versiją artimiausiu metu bus galima parsisiųsti iš Oculus store platformos.

Pagrindiniai projekto rėmėjai: Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Kauno miesto savivaldybė.

Projekto partneriai: KTU Vaižganto progimnazija, Kauno jaunųjų turistų centras, Kauno neįgalaus jaunimo užimtumo centras, Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka.

Daugiau informacijos tel. (37) 22 63 22 arba el. paštu renginiai@kaunas.mvb.lt

Kultūrinės veiklos vadybininkė Inga Zinkevičiūtė
Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešoji biblioteka

Projektas „(RE)STARTAS: e. paslaugos Tau“ pasiekė finišo tiesiąją

Projektas „(RE)STARTAS: e. paslaugos Tau“ pasiekė finišo tiesiąją

2015 m. prasidėję Kauno apskrities viešosios bibliotekos įgyvendinamo projekto „(RE)STARTAS: e. paslaugos Tau“ veiklos, jau pasiekė finišą. Projekto įgyvendinimo metu mokymų ir renginių dalyviai tobulino savo skaitmenines, verslumo ir finansines kompetencijas, gerino naudojimosi e. valdžios paslaugomis įgūdžius.
Kauno apskrities, Birštono ir Raseinių savivaldybių viešosiose bibliotekose ir jų filialuose įrengtose vaizdo transliacijų erdvėse gyventojai tiesiogiai stebėjo e. paslaugų pristatymus, susitikimus su verslo atstovais, gavo naujausią informaciją apie mokesčius, smulkaus verslo kūrimą ir vystymą, e. prekybą. e. parduotuves.
Kviečiame prisiminti projekto veiklas ir paklausyti dalyvių atsiliepimų!

Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka įgyvendino projektą „Atrask save informacinių technologijų (IT) pasaulyje“

Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka įgyvendino projektą „Atrask save informacinių technologijų (IT) pasaulyje“

Gruodžio 1 d. baigėsi Lietuvos kultūros tarybos iš dalies finansuotas keturis mėnesius trukęs projektas „Atrask save informacinių technologijų (IT) pasaulyje“. Vasarą startavus projektui viešojoje bibliotekoje vykstančiuose užsiėmimuose ir integruotose pamokose Garliavoje nuo šių metų rugpjūčio mėnesio aktyviai rinkosi moksleiviai.
Projektas „Atrask save informacinių technologijų (IT) pasaulyje“ yra Lietuvos Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos inicijuoto ir finansuoto projekto „Bibliotekos pažangai 2“ projekto „Moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymas Kauno rajono bibliotekose ir mokyklose panaudojant informacines technologijas“ tęstinis projektas. Šį projektą 2015-2016 m. sėkmingai įgyvendino Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka ir šeši jos padaliniai. Plėtojant esamas ir kuriant naujas bibliotekos paslaugas viešojoje bibliotekoje vyko 40 neformalaus ugdymo teorinių – praktinių užsiėmimų moksleiviams pagal 4 neformalaus ugdymo programas.
Keturis mėnesius vykusių „Lego robotikos“ užsiėmimų metu moksleiviai konstravo LEGO Mindstorm NXT ir EV3 robotų modelius, susipažino su Arduino mikrokontroleriais ir naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais tobulino programavimo, loginio mąstymo ir komandinio darbo įgūdžius. Užsiėmimus viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose lankę moksleiviai programavimo, loginio mąstymo ir komandinio darbo įgūdžius demonstravo dalyvaudami dvejose viešojoje bibliotekoje organizuotose robotų varžybose naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais gilino programavimo žinias.
„Vaizdo technologijų“ ir „Darbo su planšetiniais kompiuteriais“ užsiėmimuose dalyvavę moksleiviai naudodamiesi planšetiniuose kompiuteriuose esančiomis programėlėmis kūrė grafinio dizaino darbus: retušavo ir restauravo nuotraukas, kūrė plakatus, lankstinukus ir skrajutes. Įkurtose video filmų dirbtuvėlėse itin aktyviai reiškėsi vyresnių – 5-10 klasių moksleiviai: rašė scenarijus, vaidino, filmavo ir montavo sustabdyto kadro ir trumpametražės animacijos filmukus, kuriuos vertinusi vietos bendruomenė išrinko 2 geriausius filmukų kūrėjus. Projektas suteikė vienodas galimybes naudotis informacinėmis technologijomis ir socialinę atskirtį patiriantiems vaikams, kurie pagal „Vaizdo technologijų“ ir „Darbas su planšetiniais kompiuteriais“ programas informacinių technologijų įgūdžius naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais tobulino ir Kauno rajono Garliavos Vaikų dienos centro moksleiviai, augantys socialinės rizikos šeimose.
Šešiuose bibliotekos padaliniuose vyko 120 neformalaus ugdymo užsiėmimų pagal 2 mokymų programas. Išaugęs moksleivių susidomėjimas naujomis technologijomis, įgytos žinios ir įgūdžiai robotikos ir vaizdo technologijų srityje leidžia daryti prielaidą, kad visi šie veiksniai turėjo įtakos geresniam moksleivių pasirengimui dirbti su naujomis informacinėmis technologijomis. Visos projekto metu plėtotos veiklos ugdė moksleivių informacinių technologijų kompetencijas, skatino iniciatyvumą ir bendruomeniškumą bei užtikrino vaikams ir paaugliams kūrybišką ir turiningą laisvalaikį po pamokų. Viešojoje bibliotekoje vykusiose integruotose dailės, informacinių technologijų ir muzikos pamokose (viso 20 pamokų) dalyvavę Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos ir jos Mastaičių skyriaus moksleiviai užsiėmimų metu naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais susipažino su programavimu, mokėsi kurti muziką, retušavo ir restauravo nuotraukas, kurdami skrajutes ir plakatus įgijo grafino dizaino pagrindus. Vykdant projektinę veiklą savivaldybės viešosios bibliotekos ir 6 jos padalinių: Garliavos, Ežerėlio, Zapyškio, Ringaudų, Piliuonos, Lapių ir Domeikavos kaimų ir miestelių bibliotekose teikiamomis paslaugomis pasinaudojo daugiau nei 250 moksleivių, įskaitant ir socialinės rizikos šeimose augančius vaikus ir jaunimą. Bibliotekose vysktančių užsiėmimų metu su naujomis technologijomis dirbti moksleivius mokė Lietuvos Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos inicijuoto ir dalinai finansuoto projekto „Bibliotekos pažangai 2“ projekto „Moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymas Kauno rajono bibliotekose ir mokyklose panaudojant informacines technologijas“ metu apmokyti dėstytojai, mokytojai ir bibliotekos darbuotojai. Šio projekto dėka viešojoje bibliotekoje ir 6 jos padaliniuose sukurtos naujos paslaugos panaudojant naujausias IT padidino bibliotekos patrauklumą ir įvaizdį. Viešojoje bibliotekoje ir jos padaliniuose išaugo lankytojų skaičius, bibliotekos vykdomomis veiklomis aktyviai domisi kitų bibliotekų ir mokylų atstovai. Per šį laikotarpį viešojoje bibliotekoje ir jos padaliniuose su naujomis IT buvo apmokyta dirbti daugiau nei 250 moksleivių. Biblioteka tapo mokytojų ir mokinių susitikimo, integruotų pamokų ir neformalaus ugdymo užsiėmimų erdve. Didžiuojamės savo pasiekimais, nes šio projekto dėka išaugęs susidomėjimas bibliotekos teikiamomis paslaugomis ir ženkliai padidėjęs naujų lankytojų skaičius atskleidžia neabejotiną šio projekto naudą. Nors projektas jau baigėsi, tačiau įsigijus reikalingą įrangą ir turint apmokytus darbuotojus, kvalifikuotus specialistus ir didelį susidomėjusių vaikų kiekį viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose veiklos sėkmingai tęsiamos ir plėtojamos toliau. Taigi, galime drąsiai teigti, jog šis projektas prisidėjo prie moksleivių ir jaunimo užimtumo didinimo ir socialinės atskirties mažinimo Kauno rajone.

R. Vasauskaitė
 Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka

 

Išnykusios praeities ženklų pristatymai Kauno regiono bibliotekose

Išnykusios praeities ženklų pristatymai Kauno regiono bibliotekose

Kauno apskrities viešosios bibliotekos Informacinių paslaugų skyriaus Kaunistikos grupė lapkričio mėnesį Kauno regiono bibliotekose pristatė virtualų edukacinį žaidimą „Išnykusios praeities ženklai“ apie įvairius Kauno, Birštono, Garliavos, Jonavos, Kaišiadorių, Kalvarijos, Kazlų Rūdos, Marijampolės, Prienų, Šakių ir Vilkaviškio pastatus, kurių jau nebėra arba kurie mūsų dienas pasiekė labai pasikeitę. Žaidimas sukurtas įgyvendinant projektą „Išnykusios praeities ženklai“, kurį iš dalies finansuoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija ir Lietuvos kultūros taryba.
Lapkričio 9 d. žaidimas pristatytas Kalvarijos savivaldybės viešosios bibliotekos darbuotojams; lapkričio 17 d. Vilkaviškio rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje su žaidimu susipažino Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos mokiniai; lapkričio 21 d. Kauno apskrities viešojoje bibliotekoje žaidimą išbandė Kauno S. Dariaus ir S. Girėno gimnazijos moksleiviai; lapkričio 24 d. Marijampolės Petro Kriaučiūno viešojoje bibliotekoje žinias pasitikrino Marijampolės moksleiviai. Iš viso šiuose renginiuose apsilankė net 92 asmenys.
Džiugu, jog dauguma dalyvių žaidimą įvertino teigiamai, o istorijos mokytojai domėjosi užduotimis, kurias galėtų panaudoti pamokose. Tai rodo, jog einama tinkama linkme, ir teikia jėgų toliau darbuotis populiarinant krašto istoriją ir kultūros paveldą.

Kviečiame atrasti išnykusios praeities ženklus!

Informacinių paslaugų skyriaus Kaunistikos grupė
Kauno apskrities viešoji biblioteka

4 3 2 1
Projekto „Moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymas Kauno rajono bibliotekose ir mokyklose panaudojant informacines technologijas“ baigiamasis renginys Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje

Projekto „Moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymas Kauno rajono bibliotekose ir mokyklose panaudojant informacines technologijas“ baigiamasis renginys Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje

2016 m. lapkričio 10 d. Kauno rajono savivaldybės Viešojoje bibliotekoje vyko Lietuvos Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos inicijuoto projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir Lietuvos Kultūros ministerijos dalinai finansuoto projekto „Moksleivių bendrųjų kompetencijų ugdymas Kauno rajono bibliotekose ir mokyklose panaudojant informacines technologijas“ baigiamasis renginys.
2015 metų vasarą startavusiu projektu, apjungusiu bibliotekas ir mokyklas naujoms veikloms, plėtojant formalųjį ir neformalųjį ugdymą, buvo siekiama ugdyti Kauno rajono moksleivių kūrybines, iniciatyvumo ir technologines kompetencijas, panaudojant informacines technologijas (IT), sudarant sąlygas kokybiškam integruotam formaliam ir neformaliam ugdymui. Šiandien, šio projekto dėka, jau galime pasidžiaugti puikiais veiklos rezultatais ir sukurtomis naujomis paslaugomis viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose.
Dešimt mėnesių vykusių „Lego robotikos“ užsiėmimų metu moksleiviai konstravo LEGO Mindstorm NXT ir EV3 robotų modelius ir naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais gilino programavimo žinias. „Vaizdo technologijų“ užsiėmimų dalyviai mokėsi nuotraukų redagavimo, sustabdyto kadro animacijos, filmų montavimo, laidų įgarsinimo ir muzikos kūrimo subtilybių. Padedami dėstytojos, kūrybinių idėjų ir entuziazmo nestokojantys moksleiviai ir mokytojai rašė scenarijus ir naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais filmavo ir montavo trumpo metražo vaidybinius filmukus. Projekto partneriai – Kauno rajono Garliavos Jonučių progimnazijos ir Kauno rajono Garliavos Jonučių gimnazijos bendruomenė naujas informacinių technologijų (IT) paslaugas – „Lego robotiką“ sėkmingai integravo į formalųjį ugdymą: informatikos, matematikos, fizikos ir gamtos mokslų pamokas. „Vaizdo technologijų“ programą integravus į dailės, dizaino ir muzikos dalykus moksleiviai įgijo scenarijaus rašymo, kadruotės kūrimo ir trumpametražės trimatės animacijos filmų kūrimo įgūdžių. Projektas suteikė vienodas galimybes naudotis informacinėmis technologijomis ir socialinę atskirtį patiriantiems vaikams – pagal „Vaizdo technologijų“ programą informacinių technologijų įgūdžius naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais tobulino ir Kauno rajono Garliavos Vaikų dienos centro 7-16 metų amžiaus moksleiviai, augantys socialinės rizikos šeimose. Atskiros moksleivių grupės į bibliotekoje vykstančius užsiėmimus pagal „Lego robotikos“ (pradedantiesiems ir pažengusiesiems), „Vaizdo technologijų“ ir „Darbo su planšetiniais kompiuteriais“ mokymo programas rinkosi ir šešiuose bibliotekos padaliniuose: Piliuonos, Ežerėlio, Ringaudų, Lapių, Domeikavos, Zapyškio.
Į baigiamąjį renginį pasidžiaugti 18 mėnesių besitęsusio projekto rezultatais atvyko projekto „Bibliotekos pažangai 2“ komandos narės: projektų bendruomenėms narė Loreta Budrytė ir projekto poveikio vertinimo koordinatorė Ieva Dryžaitė, projekto partneriai – Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazijos direktorius Jonas Petkevičius, Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazijos ir Kauno r. Garliavos Jonučių gimnazijos mokytojai, KTU Informacinių technologijų departamento el. mokymosi technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis ir gausi projekto vykdytojų komanda: viešosios bibliotekos ir šešių jos padalinių darbuotojos ir moksleiviai. Susirinkusius renginio dalyvius pasveikinusi Kauno rajono savivaldybės viešosios bibliotekos direktorė Irena Viktorija Stančiauskienė trumpai apžvelgė projekto įvykdytas veiklas, kalbėjo apie tolimesnes bibliotekos veiklos perspektyvas bei pasidžiaugė sėkminga partneryste su visais 4 projekto partneriais, kurie visą projekto įgyvendinimo laikotarpį buvo suinteresuoti naujomis formomis vykdyti moksleivių formalų ir neformalų švietimą mokyklose ir už jos ribų bei tobulinti mokytojų kompetenciją dirbti su naujausiomis informacinėmis technologijomis. Projekto pasiekimus, projekto kiekybinius ir kokybinius rezultatus pristatė viešosios bibliotekos skaitytojų aptarnavimo skyriaus vedėja Jurgita Bartkevičiūtė. Mintimis apie vykdytą su viešąją biblioteka projektą ir bendradarbiavimo galimybes ateityje pasidalino projekto partneriai – Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazijos direktorius Jonas Petkevičius ir KTU Informacinių technologijų departamento el. mokymosi technologijų centro vadovas – Gytis Cibulskis. Kaip teigė dauguma pasisakiusiųjų, vienas akivaizdžiausių projekto rezultatų – didžiulis moksleivių susidomėjimas informacinėmis technologijomis ir jų taikymas formaliajame ir neformaliajame ugdyme patraukliu būdu padėjo ne tik mokytojams paįvairinti mokymosi procesą, bet ir užtikrino kokybišką ir turiningą moksleivių laisvalaikį. Tačiau šių pasiekimų nebūtų be didelio prie šio projekto įgyvendinimo prisidėjusių žmonių indėlio. Bibliotekininkų, bibliotekos savanorių ir mokytojų darbo dėka naudotis naujomis IT buvo apmokyta daugiau nei 800 Kauno rajono moksleivių, nuveikta daug kitų ne mažiau svarbių darbų. Pasidžiaugusi projekto rezultatais projekto vykdytojų komanda apdovanojo iniciatyviausius ir labiausiai prie projekto veiklų įgyvendinimo prisidėjusius bibliotekos darbuotojus ir mokytojus, pagerbė projekto partnerius ir jaunuosius projekto dalyvius. Antrojoje baigiamojo renginio dalyje užsiėmimus viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose lankę moksleiviai programavimo įgūdžius demonstravo dalyvaudami parodomosiose Robotų sumo varžybose. Renginio dalyviai galėjo stebėti kaip moksleivių sukonstruoti ir užprogramuoti robotai kovoja sumo ringe. Visi šie visiškai autonominiai mechanizuoti „kovotojai“ turėjo užduotį – kuo per trumpesnį laiką išstumti iš ringo savo varžovą. Didžiuojamės savo pasiekimais, nes šio projekto dėka išaugęs susidomėjimas bibliotekos teikiamomis paslaugomis ir ženkliai padidėjęs naujų lankytojų skaičius atskleidžia neabejotiną šio projekto naudą.

Vyr. bibliotekininkė Regina Vasauskaitė
Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka