Baigiamasis projekto „Robotikos mokykla bibliotekoje“ renginys

Baigiamasis projekto „Robotikos mokykla bibliotekoje“ renginys

Kaišiadorių rajono savivaldybės biblioteka įgyvendino projektą „Robotikos mokykla bibliotekoje“. Projektu siekta skatinti vaikų ir jaunimo kūrybiškumą, inžinerijos, programavimo ir komandinio darbo įgūdžius, pasitelkiant programuojamus robotus bei tikslingą informacinių technologijų naudojimą. Projekto idėją lėmė poreikis plėsti alternatyvias bibliotekos paslaugas, paremtas informacinėmis bei ryšių technologijomis ir skirtas vaikams. Robotikos pamokomis ne tik siekėme pritraukti bei išlaikyti jaunuosius bibliotekų lankytojus, bet ir suteikti jiems galimybę naudotis naujausiomis ir pažangiausiomis technologijomis. LEGO® MINDSORMS® Education EV3 robotai yra skirti mokytis žaidžiant, nes juos konstruodami ir programuodami vaikai turi taikyti tiksliųjų mokslų žinias, taip pat lavinamas jų kūrybiškumas, komandinio darbo įgūdžiai, ugdoma motyvacija.
Viešoji biblioteka parengusi paraišką, užsitikrino Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos vykdomo projekto „Bibliotekos pažangai 2“ ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos dalinį finansavimą bendruomeniniams projektams įgyvendinti. Projektas įgyvendintas 2015-2016 metais.
Vykdant projektą, Viešoji biblioteka įsigijo LEGO robotus, reikalingą įrangą. Parengta speciali metodika darbui su vaikais. Speciali metodika ir mokomoji medžiaga iliustruota filmukais parengta ir vaikams, leidžianti jiems savarankiškai tobulėti robotikos srityje. 12 bibliotekininkų dalyvaudami mokymuose, įgijo reikiamą kvalifikaciją robotikos užsiėmimams vesti. Viešojoje bibliotekoje ir padaliniuose  pradėta teikti nauja paslauga – robotikos mokymai. 84 robotikos mokymų dalyviai įžengė į Lego robotikos pasaulį, įgijo teorinių žinių, išmoko valdyti robotą, kurdami programas specialia programine įranga, dalyvaudami įvairiuose žaidimuose, išmoko dirbti komandoje, gavo pažymėjimus. Robotikos mokymai įvyko Kaišiadorių viešojoje bibliotekoje, Stasiūnų, Žiežmarių, Pravieniškių, Paparčių, Talpūnų ir Dovainonių kaimo bibliotekose.
Projekto baigiamąjame renginyje dalyvavo Kaišiadorių savivaldybės mero patarėja Vaida Babeckienė, projekto partnerio „DATA MINER“ atstovas Donatas Šedys, projektų bendruomenėms koordinatorius Donatas Kubilius, kolegės su jaunaisiais bibliotekų lankytojais  iš Elektrėnų savivaldybės viešosios bibliotekos, Širvintų rajono savivaldybės viešosios bibliotekos, Kauno miesto Vinco  Kudirkos viešosios bibliotekos, padalinių bibliotekininkės ir jaunieji projekto dalyviai.
Renginį sveikinimo žodžiu pradėjo bibliotekos direktorė Aldona Naudžiūnaitė. „Įgyvendindami šį projektą pasiūlėme lankytojams inovatyvią, patrauklią veiklą. Vaikai ir jaunimas galėjo išbandyti visiškai naują, bibliotekose iki šiol neįprastą sritį – robotiką. „Lego“ robotai skirti konstruoti maždaug 8–14 metų vaikams. Planuojame pirkti papildomų įrenginių, kad galėtume tobulinti pradėtą veiklą. Vaikams reikia nuolat siūlyti ką nors naujo, iki šiol nepatirto. Mūsų tikslas – išugdyti ne tik skaitantį, bet ir pažangų vaiką“, – teigė A. Naudžiūnaitė.
Projekto „Robotikos mokykla bibliotekoje“ naudinga patirtimi ir tęstinumu dalijosi robotikos būrelio vadovas Tomas Stepanavičius. „Projekto tikslas – sudominti, įtraukti vaikus ir parodyti kas yra inžinerija, programavimas, kuo visa tai naudinga. Jau dešimtmetį robotai naudojami logistikoje, medicinoje, transportavime ir t. t. Šiuo projektu norėjome supažindinti vaikus. Robotikos užsiėmimai reikalauja įvairių mokslo žinių, ugdo darbo komandoje įgūdžius. Tai ne tik turiningas laiko praleidimas, bet ir proto mankšta. Kuo toliau, tuo mokymo procesas bus įvairesnis, reikalaus loginio mąstymo bei lavins komandinio darbo įgūdžius. Sukurta robotikos mokymo medžiaga laisvai pasiekiama ir kitoms bibliotekoms, ją galima rasti Viešosios bibliotekos tinklapyje www.kaisiadoriuvb.lt . Projektas toliau tęs veiklas kituose Viešosios bibliotekos padaliniuose, kitų savivaldybių bibliotekose“, – sakė T. Stepanavičius
Kauno miesto Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos komanda pristatė projektą „Atrask save 3D mieste“ . Už galimybę kurti šį miestą biblioteka sulaukė pasaulinio pripažinimo. Bibliotekas remianti JAV organizacija EIFL Vinco Kudirkos viešąjai bibliotekai skyrė nominaciją už  inovacijų taikymą gerinant kasdienį žmonių gyvenimą.  Moksleiviai bibliotekoje mokėsi elektronikos, programavimo ir trimačio modeliavimo. Susidomėjusius moksleivius bent viena veikla, projekto vykdytojai skatina ir toliau tobulėti joje
Renginį užbaigė VŠĮ „Robotikos mokykla“ atstovai surengę vaikams robotų konstravimo pamoką ir tikras robotų sumo varžybas! Varžybose dalyvavo vaikų komandos su savo sukurtais robotais. Stipriausią robotą sukonstravo ir varžybų nugalėtojais tapo Elektrėnų savivaldybės viešosios bibliotekos komanda „Elektra“
Projektas pasibaigė, tačiau tikrieji šių pamokų rezultatai išryškės netolimoje ateityje. Šiandien vaikai bibliotekoje tik mokosi  kurti, programuoti, o po dešimtmečio jų įgūdžiai gali virsti apčiuopiamais rezultatais.  Tuo tiki projekto sumanytojai ir įgyvendintojai.

baigiamasis-projekto-robotikos-mokykla-bibliotekoje-renginys vsi-robotikos-mokyklos-atstovai-veda-idomiaja-robotikos-pamoka kauno-miesto-vinco-kudirkos-viesosios-bibliotekos-komanda-pristato-projekta vaiku-komandos-smagiai-konstruoja-robotus

Projekto vadovė Ona Tomkuvienė
Kaišiadorių rajono savivaldybės viešoji biblioteka


Parašykite komentarą