Mokymai apie soc. tinklų komunikaciją bibliotekų specialistams
Kauno apskrities viešoji biblioteka įgyvendindama projektą „Sėkminga komunikacija partnerystėms vystyti“ balandžio 13–14 d. organizavo nuotolinius mokymus „Komunikacija socialiniuose tinkluose“. Mokymus vedė sertifikuota socialinių tinklų marketingo specialistė Živilė Ašmenaitė bei charizmatiškoji vizualinio marketingo žinovė Vesta Ališauskienė. Projekto mokymuose dalyvavo KAVB, Kauno regiono savivaldybių viešųjų bei mokyklų bibliotekų specialistai.
Lektorės dviejų dienų mokymuose išsamiai paaiškino, kaip veikia soc. tinklų marketingas, apžvelgė populiariausius bei Lietuvoje dažniausiai naudojamus socialinius tinklus. Daug dėmesio skirta nagrinėjant Facebook, Instagram, LinkendIn, Youtube soc. tinklus. Šiuolaikinės bibliotekos neapsiriboja vien knygų pasiūla, jos teikia daugybę kitų visuomenei naudingų paslaugų, todėl kiekvieną soc. tinklą galima įveiklinti atskiroms bibliotekos teikiamoms paslaugoms populiarinti (Facebook), žinomumui / matomumui didinti (Instagram) ar netgi užmegzti naudingus bendradarbiavimo, partnerysčių ryšius (LinkedIn). Nagrinėdami turimų bibliotekų soc. tinklų paskyras kiekvienas pamatėme, ko galime pasimokyti vieni iš kitų arba kaip pagerinti turimas paskyras bei padaryti patrauklesnes vartotojui.
Kita labai aktuali mokymų tema buvo apie reklamų pirkimą soc. tinkluose bei jų teikiamą naudą. Reta kuri biblioteka šia paslauga naudojasi dėl susidariusios išankstinės nuomonės: per sudėtinga, brangu ar netgi neveiksminga. Lektorei išsamiai išaiškinus perkamos reklamos naudingumą, funkcionalumą bei paprastumą naudotis, galime tikėtis, kad regione atsiras daugiau bibliotekų, besinaudojančių šia paslauga.
Mokymus užbaigėme apie vizualaus turinio konstravimą bei pateikimą soc. tinkluose. Norėdami pritraukti klientus, vartotojus bei populiarinti bibliotekų teikiamas paslaugas, didinti matomumą vartotojams ir taip auginti auditoriją šiuolaikiniame skaitmenizacijos amžiuje be video turinio nepasieksime norimų rezultatų. Trumpi vaizdo įrašai (reels) yra labai populiarūs šiais laikais ir bibliotekos gali bei turi unikalią galimybę ne tik pritraukti naują auditoriją, išlaikyti esamą, bet kartu ir parodyti, kad bibliotekos yra šiuolaikiškos, einančios koja kojon su šiuolaikinėmis madomis bei kartu įdomios, patrauklios ir žaismingos.
Mokymų metu daugelis bibliotekų specialistų pagilino komunikacijos žiniais, praplėtė akiratį socialinių tinklų marketinge ir paruošė dirvą artėjantiems antriesiems projekto mokymams apie išorinę komunikaciją, kuriuos ves Giedrė Šopaitė-Šilinskienė bei Živilė Tumasonė. Šių mokymų metu toliau gilinsime bei praktiškai pritaikysime komunikacijos žinias bei paruošime komunikacijos kampanijos planą regiono sav. viešųjų bibliotekų žinomumui, matomumui didinti.
Kauno apskrities viešosios bibliotekos įgyvendinamą projektą „Sėkminga komunikacija partnerystėms vystyti“ finansuoja Lietuvos kultūros taryba.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba: