Kuriame naują vyresnio amžiaus besimokančiųjų ugdymo prasmę

Kuriame naują vyresnio amžiaus besimokančiųjų ugdymo prasmę

Iš siekio kurti naują vyresnio amžiaus besimokančiųjų ugdymo prasmę, buvo kuriamas ir organizuojamas tarptautinis projektas „Creating a new meaning in language education for senior learners” („Kalbos ugdymo senjorams prasmės kūrimas“).

Projektas, startavęs 2020 gruodžio 1 d. ir trukęs net 27 mėnesius (iki 2023 vasario 28 d.), subūrė, bendram kūrybiniam darbui sujungė partnerius iš skirtingų šalių: nevyriausybinė, Paryžiuje įsikūrusi organizacija Solution: Solidarity & Inclusion; švietimo įstaiga Parasol Foundation, kurios nemaža veiklų dalis skirta vyresniems asmenims;  privati kalbų mokykla Vokietijoje „Speakeasy Berlin“; privati ​​anglų kalbos mokykla Eurospeak Language Schools Ltd, įsikūrusi Redinge, Berkšyre ir Sautamptone, Hampšyre; bei didžiausia viešoji biblioteka Lietuvoje Kauno apskrities viešoji biblioteka (KAVB). Bibliotekai buvo iššūkis priimti pasiūlymą dalyvauti šiame projekte: buvome vienintelė biblioteka tarp kalbų mokyklų. Dalyvavimas projekte reikalavo nemažo kūrybiškumo, pradžioje ir išėjimo iš komforto zonos – įprastos bibliotekinės veiklos, kuri, nors pastaraisiais metais labai plečiasi, projekto temos rėmuose buvo nauja. Džiaugiamės galėdami prisidėti prie bibliotekos veiklą praplečiančių, novatoriškumą skatinančių idėjų! 

Projekto tikslas – atliepiant senjorų mokymosi poreikius parengti metodines gaires anglų kalbos mokytojams. Projekto metu buvo atlikti tyrimai, atspindėję tikslinės auditorijos: senjorų, besimokančių anglų kalbos, bei kalbų mokytojų, dirbančių su vyresniais asmenimis, poreikius. Kaip tikslas buvo išsikeltas šiais tyrimais grįstos mokomosios metodinės medžiagos sukūrimas (Kalbų mokymo Gairės vyresnio amžiaus mokiniams).

Gairėse, kartu su  mokymosi strategijomis ir metodologija, bei siūlomomis idėjomis, atspindimas vyresnio amžiaus asmenų mokymosi bei dalyvavimo kitose mokymosi visą gyvenimą veiklose motyvavimas bei skatinimas. Svarbu buvo rasti, išieškoti būdus, kaip padėti vyresnio amžiaus besimokantiesiems tobulinti savo kalbinius įgūdžius ir pasiekti geresnių rezultatų mokantis anglų kalbos, kaip ne tik efektyviau komunikuoti anglų kalba, bet ir kaip sumažinti stresą bei įtampą, kylančius mokymosi procese. Gairės taip pat yra ir idėjų rinkinys kalbų mokytojams, kuriose pateikiami reikalavimai bei rekomendacijos mokytojo kompetencijoms, jo vaidmeniui ir darbo aspektams. Pabrėžiami darbo ypatumai su vyresniaisiais besimokančiais asmenimis, besimokančiųjų individualumas, individualizuoto mokymo grupėse svarba, vertinimo ypatumai, pasirengimo  darbui su vyresnio amžiaus mokiniais būtinumas; asmeninės mokytojo savybės,  gebėjimas mokymo metoduose pritaikyti kūrybiškumą, mokymo(si) stilių ir strategijų suvokimas bei gebėjimas juos pritaikyti savo darbe.

Partnerių kūrybinių dirbtuvių metu, naudojant „Design Thinking“ metodą buvo sukurtos anglų kalbos mokymosi kortelės. Jas kuriant buvo siekiama padėti kalbų mokytojams užmegzti geresnį kontaktą su besimokančiaisiais, o savarankiškai kalbos besimokantiems senjorams – laisviau bendrauti, geriau įsiminti užsienio kalbą, palengvinti, paįvairinti ir pagyvinti kalbos mokymosi procesą.

Projekto metu partnerių sukurti intelektiniai produktai, mokymo, bei papildoma mokymosi medžiaga yra talpinama specialiai sukurtoje platformoje, skirtoje kalbos mokytojams, dirbantiems su vyresnio amžiaus besimokančiaisiais (senjorais).

Kaip baigiamasis projekto renginys, projekto partnerių šalyse buvo organizuojami pilotiniai seminarai. Jų tikslas – skatinti mokytojų kūrybiškumą bei novatoriškumą, vystyti supratingumą, palaikymą bei pasitikėjimą savimi.

Kalbos mokėjimas yra viso gyvenimo kelionė. Ir  kiekvienas iš mūsų turi laisvę bet kuriuo gyvenimo momentu pradėti kažką naujo: tegu tai būna naujos kalbos mokymasis.

 

(Projektas buvo dalinai finansuojamas Europos Sąjungos programos Erasmus+ lėšomis.

Projekto metu visa sukurta medžiaga yra licencijuota pagal Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 tarptautinę licenciją. Mokomajai medžiagai, pvz., vaizdams, kuriems taikoma kito tipo licencija, licencija yra aiškiai nurodyta.)