„50 ISTORIJOS PĖDSAKŲ KAUNO RAJONE“
Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka ir 30 padalinių, vykdydama kraštotyrinę veiklą, nuolat prisideda prie krašto kultūros, istorijos, gamtos paveldo išsaugojimo ir sklaidos. Šiandienos vartotojui gyvenant modernioje socialinėje aplinkoje, keičiantis jo gyvenimo būdui, poreikiams ir įpročiams, bibliotekose krašto pažinimui kuriamos priemonės paremtos šiuolaikinėmis technologijomis. Lietuvos kultūros tarybos dalinai finansuoto Viešosios bibliotekos projekto „PAŽINK KAUNO RAJONĄ ŠIUOLAIKIŠKAI“ (2020 m.) dėka, bendradarbiaujant su Kauno rajono turizmo ir verslo informacijos centru (partneris), sukurta efektyvi priemonė – interaktyvus žaidimas „50 ISTORIJOS PĖDSAKŲ KAUNO RAJONE“ Kauno rajonui pažinti. Žaidimas su nuotaikingu informaciniu tekstu, muzika, animacija, stilizuotomis nuotraukomis, garsiniais pasakojimais, informacija apie individualius žaidėjo pasiekimus (taškai, „medaliai“) – pritrauks vartotoją sužaisti, motyvuos surinkti kuo daugiau taškų ir laimėti, suteiks galimybę pasitikrinti savo gebėjimus, žinias, skatins domėtis Kauno rajono kultūrine-istorine aplinka.
Žaidimą sudaro trys skyriai (lygiai). Skyriuose patalpinta informacija apie 50 objektų. Prie kiekvieno objekto yra trumpas aprašymas (objekto pristatymas), nuotraukos ir klausimas žaidėjui. Iš viso 50 klausimų. Prie klausimo pateikti 4 atsakymai, iš kurių reikia pasirinkti teisingą. Atsakius teisingai/neteisingai – keliaujame toliau. Praėjus pirmą lygį (skyrių), iš karto pereiname prie antro, perėjus antrą – prie trečio. Už teisingai atsakytus klausimus žaidėjui kaupiasi taškai. Atsakius teisingai į klausimą pirmame lygyje, žaidėjas gauna 5 taškus, antrame lygyje – 10 taškų, trečiame lygyje – 15 taškų. Žaidimo metu žaidėjas taip pat gali gauti apdovanojimą – „medalį“. Iš viso 3 „medalius“: už teisingai atsakytus 3 klausimus – „bronzos medalį“, už 21 – „sidabro medalį“, už 46 – „aukso medalį“.
Žaidimo pabaigoje, pateikiami statistiniai duomenys. Žaidėjas gali pamatyti, kiek iš viso surinko taškų, kiek gavo „medalių“. Taip pat pateikiama klausimų istorija. Istorijoje galima peržiūrėti į kuriuos klausimus atsakė teisingai, į kuriuos – neatsakė.
Pabaigus žaidimą galima ištrinti visą istoriją ir keliauti iš naujo.
Žaidimas pateiktas viena iš populiaresnių šiuolaikinių formų internete – tinklaraščiu (blog).
Žaidimo metu žaidėją lydintis stilizuotas, kalbantis personažas – užsienyje (Didžioji Britanija) gyvenanti trečiosios kartos lietuvė Rūta Sakalas. Ji yra ne tik fotografė, keliautoja, bet ir tinklaraštininkė. Atvažiavusi į Lietuvą, ji keliauja savo prosenelės, gimusios Kauno rajone, takais. Kelionės tikslas – aplankyti prosenelės dienoraščiuose paminėtus ar prosenelės piešiniuose atvaizduotus objektus. Savo įspūdžius Rūta fiksuoja tinklaraštyje (blog): pasakoja apie lankomas vietas, sutiktus naujus draugus, atrastas senas istorijas, kelia objektų, kuriuos prieš pusę amžiaus piešė jos prosenelė, dabartines nuotraukas.
Žaidėjas, skaitydamas šias istorijas ir atsakydamas į klausimus, keliauja žaidimo lygiais. Nauja, šiuolaikiška, interaktyvia ir vizualia forma pateikta medžiaga žaidėjui suteikia galimybę neįprastai, įdomiai, lengvai ir efektyviai įsisavinti pateiktą informaciją, skirtą Kauno rajono kultūros ir istorijos pažinimui.
Sukurta žaidimo mobilioji aplikacija (apps’as) patalpinta į „Android“ operacinės sistemos mobiliųjų programų, knygų, žaidimų, muzikos ir filmų parduotuvę Goople Play.
Ji busprieinama kiekvienam besidominčiam ir turinčiam išmanųjį įrenginį su ANDROID sistema ( išmanūs telefonai, planšetiniai kompiuteriai).
ŽAIDIMĄ, įrašius pavadinimą „50 ISTORIJOS PĖDSAKŲ KAUNO RAJONE“ galite atsisiųsti čia: Goople Play.
Vartotojas galės žaisti individualiai (namuose, nutolęs nuo bibliotekos) arba dalyvauti užsiėmimuose bibliotekų erdvėse.
Viešosios bibliotekos darbuotojų komanda koordinuoja ir konsultuoja 30-ties padalinių darbuotojus, kurie žaidimą pritaikys neformalaus ugdymo užsiėmimuose, protų mūšiuose, viktorinose, taip pat ir virtualiose edukacijose.
Biblioteka, sukūrusi inovatyvų darbą, toliau plečia šiuolaikinių kraštotyrinių paslaugų spektrą, skatina vartotojus naudotis naujomis technologijomis ir prisideda prie bendruomenės kultūrinio ugdymo. Sukurtas žaidimas bus naudojamas neformalaus ugdymo užsiėmimuose bibliotekos erdvėse ir naujomis formomis prisidės prie formalaus moksleivių ugdymo mokyklose. Tai puiki mokomoji priemonė istorijos, geografijos ir kitų dalykų pamokose. Taip pat skatins turizmą Kauno rajone bei taps pagalbininku jaunimui, šeimoms bei visiems susidomėjusiems krašto kultūrine aplinka bei norintiems turiningai praleisti laiką.
Kauno rajono savivaldybės viešosios bibliotekos
Vyr.bibliotekininkė Virginija Tamašauskienė