Tu jau turi Kultūros pasą! Naudokis juo – skubėk į biblioteką!

Tu jau turi Kultūros pasą! Naudokis juo – skubėk į biblioteką!

Kartu su naujaisiais mokslo metais 2018 m. rugsėjo 1 d. prasidėjo ir nauja kultūros ir švietimo veiklas sujungianti Kultūros paso programa. Tai galimybė mokymosi kasdienybę paversti įdomiu, įtraukiančiu procesu, o mokymosi aplinką perkelti į erdves, kuriose fantazija, kūryba, saviraiška ir bendravimas nebūtų įsprausti į mokyklinį suolą ar uždaryti klasėje. Kultūros pasas – puiki proga mokytis kitaip ir, svarbiausia, pačiam nuspręsti – kaip!
Prienų Justino Marcinkevičiaus viešoji biblioteka vasaros nepraleido veltui. Bibliotekos Vaikų literatūros skyrius rimtai ruošėsi rudenį susitikti su rajono mokyklų pradinių klasių mokinukais, Kultūros paso turėtojais, ir parengė jiems įdomių, fantaziją ir kūrybiškumą išlaisvinančių susitikimų ciklą – Literatūrines dirbtuvėles „Skaitau ir kuriu!“.
Spalio 24 dieną Prienų Justino Marcinkevičiaus viešosios bibliotekos Vaikų literatūros skyriuje startavo Kultūros paso paslauga „Skaitau ir kuriu!“. Pirmosios edukacijos tema buvo „AŠ – kur eisi, visur save rasi, o pirmieji Kultūros paso paslaugos „Skaitau ir kuriu!“ dalyviai – Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos IV b klasės mokiniai su mokytoja R. Lyberiene.
Literatūrinių dirbtuvėlių „Skaitau ir kuriu!“ tikslas – lavinant literatūrinius įgūdžius, suteikti vaikams galimybę dalyvauti šiuolaikiškose, įkvepiančiose veiklose, patirti sėkmę, kūrybos bei skaitymo džiaugsmą, motyvuoti vaikus būti kūrybiškais. Pirmojoje edukacijos dalyje mokiniai dalyvavo linksmame, kritinį mąstymą, komandinį darbą lavinančiame literatūros kūrinių pažinimo žaidime „Surask porą“. Žaidimo metu kiekvienas ieškojo trūkstamos savo teksto dalies, prisimindamas mokykloje perskaitytus ir analizuotus tekstus iš temos „AŠ – kur eisi, visur save rasi“. Žaidimą papildė mokinių tarpusavio diskusijos, kadangi taip pat reikėjo surasti sau artimus veikėjus, aptarti juos su teksto draugu, o vėliau netgi įsivaizduoti, kad pats esi tas veikėjas, svarstant, ką jis apie tave papasakotų, kuo jūs panašūs.
Antrąją edukacijos dalį vaikai pasitiko užsimerkę, užuosdami, spėliodami vaisių kvapus, įsijautę į tekstą. Mokinių laukė dar viena užduotis – literatūrinis maisto koliažas-portretas lėkštėje. Kiekvienas mokinys gavo po specialią lėkštę su veiduku, lėkštę puošė taip, lyg jo portretą kurtų ne jis, o teksto veikėjas. Rezultatai ne tik buvo gražūs, bet ir sveiki bei skanūs!
Po skanių vaišių, kiekvienas mokinys, vis dar tapatindamasis su teksto veikėju, parašė po palinkėjimą sau, o „užburtus“ pergamentus paliko saugoti Vaikų literatūros skyriaus bibliotekininkėms, nes mokslo metų pabaigoje visi sugrįš prisiminti ir patikrinti, ko jiems veikėjai prilinkėjo ir kas išsipildė.

Prienų Justino Marcinkevičiaus viešosios bibliotekos 
Vaikų literatūros skyriaus vedėja Eglė Uleckienė