Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka – šiuolaikinių informacinių technologijų bendruomenėje ugdytoja

Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka – šiuolaikinių informacinių technologijų bendruomenėje ugdytoja

Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose: Ringaudų, Piliuonos, Domeikavos, Zapyškio, Ežerėlio ir Lapių bibliotekose, įgyvendinant Lietuvos kultūros tarybos dalinai finansuotą projektą „Inovacijų keliu: atrask, išbandyk ir tobulėk“, nuo 2017 metų kovo iki lapkričio mėnesio organizuojami edukaciniai užsiėmimai moksleiviams ir jaunimui su naujomis informacinėmis technologijomis. 
Jau daugiau nei 5 mėnesius viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose vykstančių edukacinių užsiėmimų su naujomis informacinėmis technologijomis metu, padedami bibliotekos specialistų, moksleiviai mokosi programavimo subtilybių ir tobulina darbo įgūdžius su kompiuterinėmis programomis: „Minecraft“ ir „Actionbound“.
Kiekvieną savaitę viešojoje bibliotekoje ir jos padalinių: Ringaudų, Piliuonos, Domeikavos, Zapyškio, Ežerėlio ir Lapių bibliotekose net ir vasaros atostogų metu moksleiviai gausiai renkasi į „Lego robotikos“ užsiėmimus, kurie itin populiarūs ne tik moksleivių tarpe, bet ir pelnė suaugusiųjų simpatijas. Mokydamiesi konstruoti ir programuoti „EV3 Lego Mindstroms“ ir naujus iš projekto lėšų įsigytus „mBot“ robotus, puikiai įsisavintomis programavimo žiniomis ir gebėjimais moksleiviai stebina ir juos mokančius bibliotekos specialistus. Užsiėmimų dalyvių sukonstruoti ir užprogramuoti robotai geba pravažiuoti labirintą, nugabenti krovinį iš vieno objekto į kitą, išvalo šiukšles, seka juodą liniją ir netgi tarpusavyje varžosi sumo ringe.
Projekto vadovės vyr. bibliotekininkės R. Vasauskaitės ir projekto vykdytojų teigimu, šio projekto didžiausias privalumas yra tas, kad programavimo ir darbo su kompiuterinėmis programomis žinias ir praktinius įgūdžius, įgytus bibliotekose edukacinių užsiėmimų metu, moksleiviai galės sėkmingai pritaikyti ir mokykloje. Naujų technologijų pritaikymu edukacinėse veiklose pagrįstas mokymas moksleiviams ypač patrauklus, todėl jie net ir užsiėmimui pasibaigus, dažniausiai dar pasilieka bibliotekoje norėdami tęsti pradėtus darbus ir išbandyti savo sukurtus produktus.
Moksleiviai, kuriems robotikos užsiėmimai atrodo per daug sudėtingi, programavimo įgūdžius tobulina dalyvaudami edukacinėse popietėse su „Minecraft“ programa. Šios programos pagalba jie mokosi projektuoti esamus ir įsivaizduojamus pastatus, kuria įvairius objektus. Įpusėjus projektui, siekiant ugdyti vaikų ir jaunimo informacinių technologijų ir kūrybines, pilietiškumo kompetencijas su kompiuterine „Minecraft“ programa, viešoji biblioteka paskelbė moksleivių kūrybinių darbų konkursą „Išmanusis miestas“. Konkurso dalyviai, susipažinę su vietovės, kurioje jie gyvena lankytinais objektais, pasitelkdami naujausias technologijas turi suprojektuoti savo išmanųjį miestą. Konkursas, prasidėjęs birželio mėnesio viduryje, tęsis iki spalio mėnesio pabaigos.
Ugdyti ir puoselėti kūrybines ir pilietiškumo kompetencijas viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose skatina ir edukaciniai užsiėmimai moksleiviams su kompiuterine programa „Actionbound“. „Actionbound“ – tai interaktyvus žaidimas, skirtas išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių vartotojams, kurie pasitelkdami interaktyvius žemėlapius ir vadovaudamiesi sukurtu maršrutu, keliauja po vietoves su tikslu surasti paslėptą lobį. Edukacinių užsiėmimų su „Actionbound“ programa dalyviai, susipažinę ir išbandę bibliotekos specialistų sukurtus virtualius pažintinius maršrutus, šiuo metu kuria ir savo gyvenamųjų vietovių pažintinius maršrutus, padedančius įdomiu ir aktyviu būdu pažinti savo krašto istoriją. Siekiant suaktyvinti Garliavos bendruomenę, visus, besidominčius savo miestelio istorija ir jame esančiais kultūriniais paminklais, mėgstančius vaikščioti, pažinti nematytas ar seniai užmirštas vietas, Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka organizavo orientacines varžybas „Pažinkime Garliavos vietoves interaktyviai“, kurių metu kvietė susipažinti su virtualiu pažintiniu turistiniu maršrutu po Garliavą, sukurtu panaudojant kompiuterinę programą „Actionbound“. Jaunieji orientacinių bibliotekos varžybų dalyviai didelių pastangų, užsispyrimo ir valios dėka, atlikę pažintinio turo sumanytojų ir rengėjų paskirtas užduotis, sėkmingai įveikė parengtą pažintinį maršrutą. Šių varžybų dalyvių laukė saldžios dovanos ir vaišės, o pirmųjų vietų nugalėtojai buvo apdovanoti bibliotekos įsteigtais prizais.
Didele sėkme savo bibliotekoje laikome šio projekto dėka įsigytus virtualios realybės akinius, kurių su nekantrumu jau seniai laukė jaunieji mūsų bibliotekos lankytojai. Viešojoje bibliotekoje organizuojamų virtualios realybės edukacinių žaidimų popiečių dalyviai, mūsų praminti „smalsučių“ ar „tyrėjų“ vardais, virtualių akinių pagalba keliauja po saulės sistemos planetas, nagrinėja žmogaus kūno ir smegenų sandarą ar virtualiai keliaudami po įvairias pasaulio šalis, smalsiai žvalgosi ir apžiūrinėja nematytas patrauklias vietoves.
Kauno rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje ir šešiuose jos padaliniuose iki lapkričio mėnesio pabaigos tebesitęsiančios inovatyvios ir patrauklios edukacinės veiklos džiugina ne tik jaunuosius bibliotekos lankytojus, bet ir jų tėvelius ar senelius, kurie kartu su savo atžalomis kartais net sudalyvauja bibliotekose vykstančiuose užsiėmimuose. Viešojoje bibliotekoje ir jos padaliniuose vykstantys edukaciniai užsiėmimai nemokami, tad kviečiame vaikus ir jaunimą atvykti į biblioteką, kurioje kiekvienas lankytojas ras sau mėgstamą veiklą ir turiningai praleis laisvalaikį!

Regina Vasauskaitė
Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka

 


Parašykite komentarą